Selasa, November 25, 2008

Kancil ku jadi tempat transit..

Aku nank cerita sikit pasal Kancil aku ni. Setelah lebih kurang seminggu tak jalan dan aku pun tak tengok, maka nya pada pagi tu [16/11/2008] aku nak start la enjin Kancil . Tak hidup pulak, keluar alarm sebab bateri nya weak.

Bila aku buka bonet depan, ternampak lah aku tahi tikus. Sampai hati tikus ni jadikan Kancil aku tempat transit dia cari makan waktu malam.

Tengok apa yang ada...

Terpaksalah aku cuci Kancil ni dengan sebersih-bersihnya.. siap letak minyak WD40 supaya tikus tak datang lagi. Masa ni tiap malam aku letak perangkap tikus kat bawah Kancil aku tu, buat masa ni tak kena pun. Tengok gaya tikus pun dah tak datang lagi.

Hari tu Kancil aku di hidupkan dengan bantuan hayat.. Untuk elak jadi weak bateri nya, tiap hari aku start walaupun tak jalan. Sayaaaang kat Kancil aku.

Di hidupkan dengan bantuan hayat..
Iktibar: Manusia pun macam ni juga, kalau lama tak berjalan, asyik tidur aje badan akan jadi letih. Macam-macam penyakit datang.. jadi kita kena sentiasa cergas dan aktif barulah badan tak jadi weak macam Kancil aku tu. Aku ni nasihat aje.. aku pun sama dengan..