Selasa, Februari 24, 2009

Jumpa Jemaah Doktor Rayuan Perkeso

Kira-kira jam 8:30 pagi, aku bersama isteri bertolak dari rumah untuk menghadiri sesi pertemuan dengan Jemaah Doktor Rayuan Perkeso bertempat di Poliklinik Hospital Sultanah Aminah, Johor Bahru, berkenaan rayuan permohonan pencen ilat.

Sebenar pertemuan itu dijadualkan pada jam 10:00 pagi, tetapai aku keluar awal sebab hendak singgah di Sekolah Menengah Teknik Johor Bahru untuk hantar surat rayuan permohonan anak aku Rahieza,

Kira-kira jam 9:45 pagi, maka sampailah aku di HSA tu, hendak parking kereta punyalah susah. Akhirnya dapat juga tempat parking walaupun jauh dari tempat nak dituju.

Aku dapat nombor 16, tapi jam 11:30 pagi dah siap dah.

Kali ini aku rasa amat berpuas hati dengan penerangan dari dua orang panel doktor Perkeso ni. Kemungkinan besar aku tak dapat pencen ilat ni, sebab aku masih boleh berjalan.  Mereka berdua menzahirkan rasa simpati terhadap apa yang aku alami dan  menyatakan sepatutnya aku memohon HUK untuk kali kedua (rujukan kes), untuk menaikkan peratus hilang upaya kekal. Mereka berdua mengesyorkan aku untuk buat permohonan HUK ni untuk kali kedua.

Nampaknya aku telah banyak buang masa untuk buat permohonan pencen ilat ni, sebab sebelum ni tiada orang yang beritahu pun yang membolehkan permohonan HUK boleh diulang-kaji.

Terima kasih doktor.