Ahad, November 22, 2009

Buat pemeriksaan kesihatan dan derma darah..

Pagi tadi jam 8:30 pagi aku dan isteri pergi ke Karnival Kesihatan Pemuda UMNO Bahagian Tebrau yang diadakan di Dewan-raya Felda Ulu Tebrau.

Sampai aje, aku terus daftar untuk buat pemeriksaan kesihatan termasuk mata. Aku buat pemeriksaan mata dulu, kemudian pemeriksaan darah dan pemakanan. Mata OK, kandungan darah OK, cuma pemakanan tak OK.. Lemak tubuh 24.3% , sepatutnya 10-20% saja.. BMI 25.6 Pra-obes, tahap normal ialah 18.5-24.99.

Lepas makan kebab dan minum air, aku pun pergi ke tapak PSH untuk derma darah. Sebelum buat pemeriksaan darah kena puasa, kalau nak derma darah kena makan dulu..

Bini aku pula lain-lain OK, cuma ada lebih lemak.. biasalah orang perempuan kalau dah kahwin biasanya kat perut banyak lemak.. keh..keh.

Lepas tu aku pun balik kira-kira jam 11:30 pagi.