Sabtu, September 25, 2004

aku ke majlis perkahwinan

18 hb. September, hari sabtu bersaman 3 Sya'aban 1425...aku sekeluarga pergi ke Felda Jelai 4, Negeri Sembilan. Abang ipar isteri aku (biras aku) buat majlis perkahwinan anak perempuan dia.

Ini kali ke dua dia buat majlis perkahwina...meriah sungguh, ada "KARAOKE" le... abang ipar aku En. Hashim (Lasim) pun gasak nyanyi sama. Aku syorkan kat dia beli set karaoke kat rumah.

Aku nak cerita sikit pasal orang yang rewang kat majlis tu...bagus betul...patut dipuji. Segala nya teratur dan kemas, orang rewang pun ramai. Kat sini majlis habis sebaik sahaja pengantin lelaki sampai kira-kira jam 3.00 petang. Lepas tu kerusi mej dikemas...licin...siap bersihkan sekali. Tak le macam tempat aku, majlis habis jam 6.00 petang dah tu orang rewang terus aje balik...tak berkemas, tunggang-langgang.

Pada hari tu ada juga orang yang 'frust" sebab gambar yang diambil semuanya tak memuaskan...'blur" habis. Kepada Cik cem dan Angah...belilah kamera baru...

Kepada pengantin "Nora dan suami"...jadi jangan tak jadi...